10 Temmuz 2013 Çarşamba

TROND SOLLIED, RİSK Mİ YOKSA ŞANS MI?



Elazığsporumuz, teknik direktörlük görevi için Trond Sollied ile anlaştı. Elazığspor yönetimi için anlaşmak yetmiyordu fakat, bunu Nurullah Sağlam ile gelişen olaylarda çok iyi anladık. Nurullah hocayla da anlaşıldığı açıklanmıştı ama iş imzaya gelince ilerleyememiş ve olay kökten bitirilmişti.

Aslında Sollied ile de böyle olabileceği fikri vardı bende, ne var ki sözleşmeye imzalar atılınca geri dönüş ihtimali de ortadan kalkmış oldu. İşte şimdi yeni teknik direktörümüz hakkında birkaç yorumda bulunabilirim.

Sollied'in geçmişine baktığımızda parlak bir kariyerle karşılaşıyoruz. Mesela yukarıdaki fotoğrafta da görülebileceği gibi Şampiyonlar Ligi tecrübesi yaşaması bize yetiyor da artıyor kalitesini yansıtmada.

Yönettiği takımlarda çıktığı maçların %47'sini galibiyetle kapamış bir teknik direktörle karşı karşıyayız. O maçların %29'unda ise sahadan boynu bükük ayrılmış.

Bu tablonun ne ifade ettiğini o çok beğenilen Mustafa Denizli'nin istatistikleriyle karşılaştırdığımızda anlayabiliriz. Mustafa Denizli'nin %48'lik galibiyet, %32'lik mağlubiyet oranı var. Yani çalıştırdıkları takımların da birbirleriyle aşağı yukarı denk olduğunu düşündüğümüzde ( Olympiakos- Galatasaray, Brugge- Fenerbahçe, Manisaspor- Heerenven, Al Ahly- Persepolis) yeni teknik direktörümüzün kaliteli bir isim olduğunu tekrar anlıyoruz.

Zaten çalıştırdığı takımlarda maç başı puan ortalaması olarak en düşük 1,14 (Lierse) en yüksek 2.05 (Olympiakos) olarak gerçekleşmiş. Yani Elazığsporumuz'un başındayken, şimdiye kadarki en düşük performansını bile sergilese 34 haftada 38 puan toplar ki bu da Yılmaz Vural kurallarına göre ligde kalmamıza yetecektir.

Buradan da anlıyoruz ki eğer Trond Sollied kariyerinin en kötü performansından daha düşük bir performans sergilemedikçe ligde çok rahat bir şekilde kalıyoruz, çünkü kalitesi ortada.

Ancak kötü bir senaryo da var, önümüzde geçen sene ligden düşen Hector Cuper'li bir Orduspor var. İşte beni endişelendiren en önemli nokta da bu. Umarım Elazığspor başarılı olur ve ligde kalma konusunu dert etmeyecek bir hâle gelir.

YENİ YAZILARDAN HABERDAR OLMAK İÇİN FACEBOOK'TAN BUYRUN, BURAYA TIKLAYIN, ELAZIĞSPOR'DAN UZAK KALMAYIN!

5 yorum:

  1. selam olsun.öncelikle gönlüne sağlık diyorum böyle bir sayfa yaptığın için.ben ekşisözlükte elazığspor başlığında arkadaşının yazdığı entrye sayesinde görmüş oldum.daha güzel analiz ve paylaşımlarını bekliyoruz.sollied konusuna gelince ben de imzalayana kadar geleceğine inanmamıştım.özellikle elazığa gelip gittikten sonra heralde bi daha gelmez dedim :) ismi geçen isimlerden bence en iyisi tercih edildi.umarım hocanın şehirle ve takımla kimyası tutar ve iştahla çalışmak ister.bir de yönetim idarecelik vasfını kullanıp bu adamı idare edebilir sindirebilir.süper ligde fatih terimden sonraki en kariyerli hocadır benim gözümde.ben umutla bakıyorum bu sezona.güzel şeyler hissediyorum.3 sezondur saçlarım seyreldi bu takım yüzünden :) tekrar teşekkürler sayfa için.ben istanbulda oturuyorum.yapmam gereken bir şey olursa yardıma hazırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, böyle iyi ve yardımsever taraftarlara da ancak Elazığspor sahip olabilir zaten.

      Sil
  2. Yılmaz Vural da boşta kaldı, işin o kısmı en çok güldürüyor beni :) Barcelona ya gitmeyi mi bekliyordu acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yılmaz vuralın gıtmesı çok ıyı oldu,hem gıttı hemde gıderkende kendını rezıl rısva ettikı kımse,o yuzden yonetıme sıtem etmıyor..yılmaz vuralın başarısı 2ncı devrede oloyu,gerçı o başarı dedıgım 2006 onceydı,o zamanlara kadar gıttı takımların genelını lıgde tutmuştu ama son yıllarda,bu ozelıgınıde kaybettı bıze gelene kadar,bızdede esasen,yılmaz vurala yuklemek lazım lıgde olanustu kalmamızı,çunkulu sehır,taraftarr,fotbolcular,vede yonetım kenetlenmıştı,yılmaz vuralda şansı tuttu nam ona kaldı..

      Sil
    2. Bence Yılmaz Vural'a haksızlık yapmamak lazım. Başarımızda bütün pay ona ait değil belki ama büyük bir payı var, kendisine minnettarız.

      Sil